01 – Om mig

Om mig

Jag heter Susanne Ilona Karlsson och är 22 år gammal,
född den 25e januari -88. Mina första månader i livet bodde jag i en lägenhet i centrala Piteå med min mamma, pappa och min två år äldre bror. Vi flyttade rätt snabbt till ett hus Böle och det alltså där jag växt upp.

Jag föddes med något som kallas för LKG, som står för Läpp, käk och gomspalt. Det innebär i princip att jag föddes med en kluven överläpp och ett hål i gommen, vilket jag opererats för många gånger. Detta har gjort att jag under min uppxäxt ofta varit osäker på mig själv och mitt utseende. Jag har alltid kännt mig tvungen att hela tiden vara glad och positiv för att inte bli ett 'offer'. Nu har jag dock lärt mig att leva med min LKG och jag inser såklart att jag är bra som jag är, oavsett hur jag ser ut. Men trots detta är det en operation till som jag vill och ska göra, och det är näsan. Den operationen är inplanerad till våren/sommaren 2011 och den gör jag inte för att jag bryr mig om vad folk tycker och tänker om mig nu, utan för att jag bryr mig om vad jag själv känner då jag ser mig i spegeln. Finns det något som jag kan förbättra med hjälp av en operation så gör jag det. Det handlar alltså om mig själv, och inte om hur jag uppfattas av andra, som jag fram tills för bara några år sen var så himla brydd om.

Idag bor jag i ett hus på Annelund med min underbara sambo Tobias som jag varit tillsammans med i 3,5 år. Innan vi flyttade hit bodde vi i ett par olika lägenheter, men vi insåg ganska fort att vi gärna ville ha hus, vilket vi nu då alltså har. Efter en hel sommars renovering har vi nu ett underbar hem att dela med varandra.

I tisdags påbörjade jag en ny anställning på Swedbank, det känns riktigt roligt och jag är så glad att jag efter mina tre arbetslösa månader lyckades få mig ett bra jobb. Jag blir väldigt lätt rastlös så att bara gå hemma om dagarna är verkligen inget för mig. Jag vill träffa folk och känna att jag gör någon nytta.

Som person är jag oftast väldigt glad och positiv, som jag ju nämnde ovan. Så även fast jag ofta mått dåligt över mitt "skönhetsfel" så skulle jag aldrig i världen vilja födas utan det då det format mig till den jag är idag. För idag är jag en snäll och givmild person som alltid har nära till skratt och som i och med det också har många vänner. Jag försöker att aldrig dömma någon på förhand och är alltid villig att ge folk en andra chans. Bland mina vänner är jag nog den man vänder sig till om man behöver tips och råd, eller bara någon som lyssnar på en. Jag vågar vara ärlig och inte bara säga det som folk vill höra. I och med detta kan jag nog ibland råka trampa någon på tårna, men det är aldrig med mening. Min brutala ärlighet och förmåga att ofta prata först och tänka sen har nog sårat många genom årens gång, men det har nog i det flesta fall uppskattats i slutändan.


Förutom allt jag skrivit ovan så är jag också en fantastisk bra bloggare med flera uppdateringar varje dag, en verklig förebild för resten av bloggsveige, eller hur var det nu igen?! ;)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0