TIDEN FLYGER IVÄG

Idag är det torsdag och alltså bara två arbetsdagar kvar till helgen. Vart har veckan tagit vägen?! Tiden går så fort nu för tiden, jag hinner inte med. Det känns som att världen snurrar men jag står still. Det är så mycket jag vill och jag som alltid tidigare kännt att jag har all tid i världen att göra sånt som jag alltid drömt om känner nu helt plötsligt att om jag inte tar tag i saker så är tiden snart slut. Jag kommer vakna upp inom en inte allt för lång tid och inse att jag är 70-nånting och klia mig i huvudet när jag funderar över allt det där jag ville göra, men aldrig gjorde.

Jag vill resa runt jorden, se platser jag bara sett på bild tidigare. Jag vill sjunga mer och dansa mer så som jag gjorde förrut. Jag vill bli bättre på att laga mat, god mat som jag kan bjuda mina nära på. Jag vill lära mig att spela något instrument, jag vill bilda familj med min älskade karl, jag vill ta tag i min träning och kost, jag vill ta körkort, jag vill bli framgångsrik, jag vill helt enkelt stoppa tiden och göra allt jag någonsin drömt om.

Mitt nyårslöft i år kommer bli att jaga mina drömmar. Några är ju lättare att nå än andra. Jag kommer börja med att lära mig att laga mat, ta tag i träningen, försöka ta körkortet och göra sånt som jag älskar så som att sjunga och dansa. För att nå min dröm om resor till fjärran länder kommer jag ta tag i mitt sparande och försöka bli mer ekonomisk. Det blir mitt nyårslöfte för 2011.

Vad blir ditt?



Kommentarer
Maja

Vet du jag kände typ också sådär när jag var i din ålder, för mig var det en liten ålderskris=) Men det gick över ganska fort=) Visst känner jag fortfarande att det är massor jag vill göra men det känns som att tids nog hinner jag det, även om tiden rusar fram. Mitt löfte inför 2011 rör också ekonomin=) Jaga dina drömmar nu tutan!!=)

2010-12-17 07:05:33
Emelie Talvis

Vad jag diggar din design :)

2010-12-19 15:26:29
URL: http://etalvis.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0